Os xenes humanos non son patentables, según o Supremo de EE.UU.

Os xueces aceptan que se patente material xenético obtido sinteticamente

O Tribunal Supremo de Estados Unidos acaba de sentenciar que os xenes humanos non poden ser patentados, aínda que sí o material xenético obtido sintéticamente.

O caso ven a propósito dun caso de patentes plantexado por Myriad Genetics sobre si os xenes podían ser patentables. A empresa é quen comercializou un test xenético sobre o cáncer que estuda a posibilidade que ten unha muller de desarrollar cáncer de ovario ou de mama.

Nun voto unánime, os nove xueces acordaron que os xenes extraídos do corpo humano non merecen a mesma protección intelectual.

O poñente do caso foi Clarence Thomas, informa o Wall Street Journal, que conclúe que os xenes aislados Myriad son producto da naturaleza e non poden ser patentables.

A demanda deu a razón á unión dun grupo de pacientes de cáncer, grupos médicos e xenetistas, que a presentaron no 2009 contra as patentes de Myriad.



Esta entrada foi publicada en Biotecnoloxía e etiquetada . Garda o enlace permanente.

One Response to Os xenes humanos non son patentables, según o Supremo de EE.UU.

  1. Silvia Ruíz di:

    La Corte Suprema de Estados Unidos entregó recientemente un fallo que tendrá grandes repercusiones en la industria de la biotecnología y la medicina, pues en una decisión unánime 9-0, la corte afirmó que “un segmento de origen natural de ADN es producto de la naturaleza y no es patentable solo porque ha sido aislado“.
    Sin embargo, con ésto la Corte Suprema no elimina la posibilidad de patentar genes, pues aseguró que los individuos y compañías tienen el derecho legal de patentar genes sintéticos. O sea, se podrán patentar los hilos de ADN que han sido modificados en un laboratorio “porque no se originan de forma natural“.

    Lo otro que afirmó la corte –y que tiene interesantes y preocupantes repercusiones– es que en la posibilidad de que una mutación genética entregue como resultado una secuencia de ADN que sea muy similar a un gen sintético patentado, ésto no eliminaría a la patente. “La posibilidad de que un fenómeno raro e inusual cree al azar una molécula similar a las creadas sintéticamente a través del ingenio humano no vuelve a la invención impatentable“.

Deixa unha resposta